Français-3


Dimarts, 15 de juny de 2021

ÚLTIM DIA

Entrega de notes i certificats:

Valoració del curs

En el següent enllaç (cliqueu a sobre) trobareu l'enquesta de valoració del curs i l'escola. Recordeu que és anònima i que resultarà de gran ajuda a l'escola per millorar aquells aspectes que faltin reforçar i per mantenir allò que hagi resultat un èxit.
Moltes gràcies per la col·laboració!




Dijous, 10 de juny de 2021

Revisem plegats l'examen del tercer trimestre



Dimarts, 8 de juny de 2021

Activitats post-visionat. Versen sobre la descripció de personatges.



Dijous, 3 de juny de 2021

Recuperació examen



Dimarts, 1 de juny de 2021

Visionat pel·lícula Les choristes.

Activitats pre-visionat (cliqueu a sobre)

Bande annoncé en français (tràiler)



Dijous, 27 de maig de 2021

2a sessió EXAMEN (Avaluació final - 3r TRIMESTRE)



Dimarts, 25 de maig de 2021

1a sessió EXAMEN (Avaluació final - 3r TRIMESTRE)



+Informació rellevant

Properes dates avaluació continuada del 3r trimestre:

  • Projecte de lectura: 25/05/2021 - Llegir capítols 6, 7, 8 i 9, fer les activitats de final de capítol (activitats C6, activitats C7, activitats C8 i activitats C9), buscar 5 paraules en total que t'hagin resultat noves i fer una frase amb cada una, fer UN resum de 5 línies del que heu llegit (només un resum).


 

Dijous, 20 de maig de 2021


Avui a classe:

- Hem fet un SIMULACRE d'examen. Concretament, hem treballat els apartats: expressió i interacció escrita expressió i interacció oral.


Us deixo enllaços d'interès:


Altres MODELS DE PROVA i solucions del simulacre (curs 2018-2019)

Com escriure un email en français (amb models)




Dimarts, 18 de maig de 2021


Avui a classe:

- Hem vist algunes qüestions formals sobre l'examen: el format, les parts, els criteris d'avaluació, els criteris de qualificació, etc. [podeu consultar aquesta informació, relativa a anys anteriors, fent servir el cercador, tal i com us he indicat]

- Hem fet un SIMULACRE d'examen. Concretament, hem treballat els apartats: comprensió oral i comprensió escrita i ús de la llengua.


RECURSOS/MATERIAL EXTRA (no entra a l'examen):

Cultura sobre la República francesa

Textes et compréhensions de l'oral



+Informació rellevant

Properes dates avaluació continuada del 3r trimestre:

  • Redacció 2: 11/05/2021 -  Es fa a casa - Tâche 2, pg 138 (entregar només text)
  • Exposició 2: 13/05/2021 - Es prepara a casa - Tâche 1,  pg 138 (no cal entregar res)
  • Projecte de lectura: 25/05/2021 - Llegir capítols 6, 7, 8 i 9, fer les activitats de final de capítol (activitats C6, activitats C7, activitats C8 i activitats C9), buscar 5 paraules en total que t'hagin resultat noves i fer una frase amb cada una, fer UN resum de 5 línies del que heu llegit (només un resum).




Dijous, 13 de maig de 2021

Avui a classe:

- Heu fet les vostres darreres exposicions orals avaluables.

- Hem treballat l'expressió oral a partir dels exercicis 6A, 6B i 6C de la pàgina 146.

- Hem introduït l'hypothèse sur le présent a través de l'exercici 7A i 7B de la pàgina 147.

- Hem vist un vídeo explicatiu sobre l'hypothèse (recordatori de la unité 5 i temari de la unité 8):



- Hem vist també un kahoot (cliqueu a sobre) sobre la hipòtesi.

EXTRA:

AQUÍ us deixo un enllaç a informació extra sobre la teoria de l'hypothèse en français i AQUÍ exercicis extra per si voleu practicar més.




Dimarts, 11 de maig de 2021

Avui a classe:

- Hem llegit el text de l'exercici 5A de la pàgina 145 i hem completat el quadre sobre la négation de l'exercici 5B.

- Hem vist un vídeo recordatori sobre la négation:



- Hem fet el següent Kahoot (cliqueu) sobre la négation.

- Hem fet els exercicis de l'1 al 4 de la pàgina 145, tot repassant l'expression du souhait et la négation.




Dijous, 6 de maig de 2021

Avui a classe:

- Hem treballat les pàgines 143 i 144.

- hem treballat l'expressió oral a partir de l'exercici 4A de la pàgina 144.

- Heu fet un petit escrit sobre les métiers d'avenir.




Dimarts, 4 de maig de 2021

Avui a classe:

- Hem començat l'Unité 8.

- Hem treballat l'expressió oral a través de les pàgines 140-143 (d'aquesta darrera manquen els exercicis 3C i 3D).




Dijous, 29 d'abril de 2021

Avui a classe:

- Hem recuperat la programació del dia anterior, tot treballant la pàgina 131 i el material extra sobre els demostratius que us vaig penjar el passat 22 d'abril.

- Hem vist a la pàgina 132 l'Expression du but.

DEURES: exercicis pàgina 134 + comprensió lectora pàgines 136 i 137 (no ho veurem a classe, us penjaré els corrigés al bloc)




Dimarts, 28 d'abril de 2021

Avui a classe:

Coucou les gens! Où étiez-vous? J'espère que tout va bien :)



Dijous, 22 d'abril de 2021

Avui a classe:

- Heu fet la primera Exposició avaluable del segon trimestre.

- Hem treballat a la pàgina 130 del llibre les pronoms démostratifs

- En el següent enllaç trobareu material extra sobre els pronoms.




Dimarts, 20 d'abril de 2021

Avui a classe:

- Hem treballat les pàgines 128 i 129 del llibre.

- Hem vist on ubicar l'adjectiu: après le nom ou avant?


+Informació rellevant

Properes dates avaluació continuada del 3r trimestre:

  • Redacció 1: 20/04/2021 (fer a casa)
  • Exposició 1: 22/04/2021 (la farem a classe)


Atenció! La redacció-1 avaluable l'haureu de fer a casa. L'exposició-1 la preparareu i fareu a classe. Instruccions:

  • Redacció 1: Escriure un text de 10 línies explicant a mode de guia (aconsellant) a una persona estrangera com viure al vostre país. Heu de tenir en compte les diferències culturals. Podeu inventar si voleu el vostre país d'origen. Més info a la pàgina 122 Tâche 2 (només exercici 1 i 2 d'aquesta tâche).
  • Exposició 2: A classe preparareu la Tâche 1 de la pàgina 122.



Dijous, 15 d'abril de 2021

Avui a classe:

- Hem treballat les pàgines 126 i 127 del llibre.

- Hem treballat la dimensió literària tot veient un vídeo sobre la biografia de Molière:





Dimarts, 13 d'abril de 2021

Avui a classe:

- Hem revisat l'expressió dels sentiments, expressió escrita, a partir de la lectura del text Francophonie a les pàgines 120 i 121 i l'exercici 11B (només aquest de les dues pàgines).

- Heu fet un esquema dels principals continguts de l'Unité 6 (títol i un parell d'exemples per a cada contingut).

- Hem començat l'Unité 7, tot treballant l'expressió oral a partir de l'exercici 1B de la pàgina 125.


Atenció! La redacció-1 avaluable l'haureu de fer a casa. L'exposició-1 la preparareu i fareu a classe. Instruccions:

  • Redacció 1: Escriure un text de 10 línies explicant a mode de guia (aconsellant) a una persona estrangera com viure al vostre país. Heu de tenir en compte les diferències culturals. Podeu inventar si voleu el vostre país d'origen. Més info a la pàgina 122 Tâche 2 (només exercici 1 i 2 d'aquesta tâche).
  • Exposició 2: A classe preparareu la Tâche 1 de la pàgina 122.




Dijous, 8 d'abril de 2021

Avui a classe:

- Hem acabat de veure com Demander la permission.

- Hem treballat a la pàgina 97 com acceptar o refusar demandes.

- Heu de fer tots els exercicis de la pàgina 118. Aquí trobareu els corrigés




Dimarts, 6 d'abril de 2021

Avui a classe:

- Hem repassat les diferents formes de Demander la permission:


- Hem revisat a la pàgina 116 els exercicis 7A i 7B. Hem fet també l'exercici 1 de la pàgina 117.

- Finalment, ens hem dedicat a l'Écoute de l'apartat 8 de la pàgina 116.




+Informació rellevant:

Consulteu AQUÍ les notes de final d'avaluació del segon trimestre. Recordeu que tornem el 6 d'abril de 2021.


BONNES VACANCES!



Dijous, 25 de març de 2021

Avui a classe:

- Hem revisat l'examen final del segon trimestre.

- Hem vist i comentat un tros del documental Le grande histoire du ski:




Dimarts, 23 de març de 2021

Avui a classe:

- Hem introduït un nou temps verbal Le conditionnel présent.

- Hem fet els exercicis de les pàgines 114 i 115.

- Hem fet una petita expressió oral per recordar L'expression des sentiments en què un alumne jugava el rol de psicòleg i l'altre de pacient.

- Hem llegit el text 7A de la pàgina 116 i hem encetat un petit debat sur les enfants mal éléves et les adultes impolis.

Vídeos sobre el condicional:






Dijous, 18 de març de 2021

Avui a classe:

- Hem acabat de veure les Expressions d'obligation et d'interdiction i hem treballat també L'Expression des sentiments, tot fent les pàgines 112 i 113 del llibre.


+Informació rellevant:

La Xerrada sobre ciberseguretat prevista pel proper 17 de març de 2021 queda ANUL·LADA.



Dimarts, 16 de març de 2021

Avui a classe:

- Hem treballat les pàgines 111 i 112 (d'aquesta darrera manca l'exercici 5)

- Hem treballat: l'expression de l'obligation, de l'interdiction et du conseil.

- Aquí trobareu algun del vocabulari treballat a classe.




Dijous, 11 de març de 2021

Examen orale - 2ème trimestre



Dimarts, 9 de març de 2021

Examen écrit - 2ème trimestre





Dijous, 4 de març de 2021

Avui a classe:

- Hem dedicat la sessió a fer un repàs de les unitats 4 i 5 mitjançant diversos Kahoots. A continuació, us deixo un document (cliqueu sobre document) on trobareu els temes que hem repassat a classe i els enllaços als Kahoots (qüestionaris) que hem fet. El document inclou enllaços a exercicis extra per repassar (són opcionals i no cal fer-los tots). 

- Aquí teniu l'enllaç a la teoria sobre els marcadors temporals de l'Imparfait i del Passé composé que havíem vist en la sessió del 12 de gener.




Dimarts, 2 de març de 2021

Avui a classe:

- Hem començat l'Unité 6 treballant les pàgines 108-110. El treball de vocabulari ha estat particularment intens. Hem vist també la manera de fer dels francesos en algunes situacions, tot comparant-ho amb les nostres cultures.

- Dijous farem un repàs del que us entrarà a l'examen final.

- Per repassar la unitat 5 podeu treballar (opcional) les pàgines 181 - 184 del cahier d'exercises. En el següent enllaç trobareu les correccions.




Dijous, 25 de febrer de 2021

Avui a classe:

- Heu fet la vostra segona exposició avaluable.

- Alguns companys, a més, han pogut recuperar la segona redacció avaluable.

- Heu treballat el text de les pàgines 104 i 105 tot fent els exercicis 10 i 11 i treballant el vocabulari nou. 




Dimarts, 23 de febrer de 2021

Avui a classe:

- Hem revisat el lèxic de l'Unité 5 amb els exercicis de la pàgina 102 del llibre.

- Hem ampliat els nostres coneixements sobre La Liaison tot fent l'exercici 2.A de la pàgina 103.

- Heu fet la vostra segona redacció avaluable.




Dijous, 18 de febrer de 2021

Avui a classe:

- Hem treballat l'Expression de l'Hypothèse tot repassant el futur simple que vam veure en la sessió anterior.

- Hem fet els exercicis de les pàgines 100 i 101.

- Hem vist els següents vídeos d'ampliació:





Dimarts, 16 de febrer de 2021

Avui a classe:

- Hem revisat oralment l'Impératif.

- Hem treballat le Futur Simple a través de les pàgines 98 i 99 i hem vist el següent vídeo sobre això:






Dijous, 11 de febrer de 2021

Avui a classe:

- Hem treballat una mica més l'ús de l'Impératif i la descripció des Doleurs.

- Hem fet tots els exercicis de la pàgina 97.




Dimarts, 9 de febrer de 2021

Avui a classe:

- Hem parlat sur L'utilisation des nouvelles technologies.

- Hem treballat els exercicis 4C i 4D de la pàgina 96.

Voici un vídeo sur L'Impératif (regarder seulement jusqu'à le minut 3:07):



- Hem treballat els exercicis 5A, 5B i 5C de la pàgina 97.

Voici deux chanson sur les parties du corps:








Dijous, 4 de febrer de 2021

Avui a classe:

- Hem treballat les pàgines 94 i 95 del llibre.

- Hem vist un sketch-caricatura sobre la creació de Le premier Fastfood. Us deixo enllaç a les activitats relacionades amb el vídeo per si algú té interés.

https://docs.google.com/document/d/1nKDEnrUSx-u3pjnU6qlSBchNvI4GgnM1t4Gpn9n-xQ8/edit?usp=sharing






Dimarts, 2 de febrer de 2021

Avui a classe:

- Heu fet les vostres exposicions orals.

- Hem començat la Unité 5 tot treballant les pàgines 92 i 93 i fent una mica de debat sobre l'esport i la salut.



Dimarts, 26 de gener de 2021

Avui a classe:

- Hem acabat finalment l'Unité 4. Hem fet els exercicis de comprensió escrita i de comprensió oral de la pàgina 180.

- Hem vist un vídeo sobre el fenomen de la deslocalització en relació al debat de la setmana passada:


Vocabulaire

La consommation et la production mondiales

Consommer

Produit/ produire

Fabrication/Fabriquer

Étranger

Fait maison

Qualité

Relocalisation

Délocalisation

Chaîne de production

Mondialisation

Internationalisation

Échanges mondiales/internationaux

Libéralisation

Questions (vidéo 1)

Qu’est-ce que c’est la relocalisation ? Et la délocalisation ?

Comment a évolué l’économie à propos de ce sujet?

Pourquoi l’internationalisation s’est produite depuis le 1945 ?

Vous connaissez les accords commerciaux nommés dans la vidéo ? 




EXTRA - regards culturels - France aujourd'hui:



Questions vidéo 2
Après le choc pétrolier, la France devient une économie des services. Qu’est-ce qu’il passe avec l’industrie ?
Quelles sont les deux raisons pour délocaliser la production ?
Est-ce que la relocalisation crée d’emploi aujourd’hui ?
Quel objective recommande Philippe à propos de la relocalisation ?






Dijous, 21 de gener de 2021

Avui a classe:

- Hem fet un petit debat oral sobre la Mode Éthique. Aquí us deixo un vídeo sobre aquest tema en francès per si voleu ampliar:


- Hem acabat de treballar la pàgina 179 del llibre: pronoms relatius que/qui/où i l'expressió "être + en train de + infinitif".

- Instruccions per a l'EXPOSICIÓ avaluable: (pg. 180 lletra D) Haureu de descriure una persona que hageu trobat en un moment clau de la vostra vida i que hagi tingut un impacte en ella, una persona que hagi canviat la vostra vida. Haureu de parlar de la persona i del fet o moment que canvia. Teniu les instruccions al llibre a la pàgina 180, lletra D.




Dimarts, 19 de gener de 2021

Avui a classe:

- Hem treballat les pàgines 178 i 179 (d'aquesta darrera, només l'exercici 9).

- Hem fet una expressió oral de creació lliure en grup. D'una banda, heu imaginat un marcià que acabava esdevenint president del USA i, d'altra banda, heu creat un personatge, professor d'esquí, a qui li perdien una mica les faldilles.

Properes tasques avaluables:

Redacció 1 - 26/01/2021 - A casa haureu de fer recerca sobre les etapes de la vida d'algun personatge cèlebre, a classe el dia 26 haureu de fer una redacció explicant la seva biografia en només 15 línies (150 paraules màxim).

- Exposició 1- 02/02/2021 - Proper dia donaré consignes


+Informació rellevant:

El proper dia 28 de gener de 2021 no hi haurà classe.




Dimarts, 12 de gener de 2021

Avui a classe:

- Abans de començar la nova unitat, hem revisat a la pàgina 177 l'ús de l'Imparfait en contraposició amb el passé composé.
- Us deixo a continuació un enllaç en el que trobareu un quadre molt esclaridor sobre l'ús combinat d'aquests dos temps i amb els connectors temporals associats a cada un també:


Joyeux Noël


Recordeu que a l'espai virtual podeu treballar l'apartat Plus d'exercices per no perdre el contacte amb el francès durant aquestes festes.




Dijous, 17 de desembre de 2020


Degut a que la majoria d'alumnes no ha pogut assistir, no hem avançat matèria.

- Planificació 2n trimestre:

Redacció 1 - 26/01/2021
Exposició 1- 02/02/2021
Redacció 2 - 23/02/2021
Exposició 2 - 25/02/2021

*Aquest trimestre les redaccions les fareu a classe en un temps limitat.

Projecte de lectura - 09/03/2021:

- Llegir Chapitre 2 del llibre de lectura i fer activitats.
- Llegir Chapitre 3 del llibre de lectura i fer activitats.
- Llegir Chapitre 4 del llibre de lectura i fer activitats.
- Llegir Chapitre 5 del llibre de lectura i fer activitats.
- Buscar 5 paraules que no coneixes i que creus que et seran útils i fer una frase amb cada una.
- Fer un resum de 5 línies del que ha passat als capítols 2 i 3 del llibre.



Dimarts, 15 de desembre de 2020


Avui a classe:

- Us he donat les notes i hem corregit l'examen entre tots.




Dijous, 10 de desembre de 2020


Avui a classe:

- Hem treballat les pàgines 77 i 79 del llibre.



Dimarts, 8 de desembre de 2020


Festiu



Atenció!

- El proper dimarts dia 8 és festiu, així que: À jeudi!
- Les notes d'examens i de l'avaluació final es publicaran la setmana del 14 al 18 de desembre de 2020.



Dijous, 3 de desembre de 2020


Avui a classe:

- Hem treballat les pàgines 75 i 76 del llibre.





Dimarts, 1 de desembre de 2020


Avui a classe:

- Hem vist un vídeo sobre com parlar com un francòfon.
- Hem treballat les pàgines 73-75 del llibre (de la 75 només l'exercici 9A).
- Aquí us deixo els exercicis complementaris sobre qui/que que hem vist a classe.




Dimarts, 26 de novembre de 2020


Avaluació final 1r trimestre - Examen oral




Dimarts, 24 de novembre de 2020


Avaluació final 1r trimestre - Examen escrit




Dijous, 19 de novembre de 2020


Avui a classe:

Heu fet les vostres presentacions orals.

- Hem explicat com serà l'avaluació de la propera setmana (dies 24 i 26 de novembre):
24 de novembre de 2020: Part escrita (comprensió escrita, expressió escrita i gramàtica i vocabulari)
26 de novembre de 2020: Part oral (comprensió oral i expressió oral)
L'expressió oral constarà de dos exercicis un diàleg que preparareu en parelles i una breu presentació individual.
- Hem dedicat la sessió a repassar els continguts principals de les unitats 3 i 4. Ho hem fet a través de vídeos i exercicis que hem fet conjuntament. Aquí teniu els enllaços:
Imparfait
Marqueurs temporels
Situer l'événement
https://www.youtube.com/watch?v=FYtS8TXOeTw
Per repassar la continuité/discontinuité i la subordonné avec quand:
ex.1 i ex.3 de la pàgina 57 del llibre
Adjectifs et pronoms indéfinis
Imparfait/passé composé
Marqueurs du présent et du passé:
Repassar ex.5 pàgines 70 i 71 del llibre
En traîn de
Per repassar l'expressió en traîn de podeu fer ex.12 i 13 de la pàgina 179 (atenció! recordeu que els audios i els corrigés del cahier els teniu a l'espai virtual)




Dimarts, 17 de novembre de 2020


Avui a classe:

- Hem treballat les pàgines 72 i 73 del llibre. (Atenció! a l'examen només entraran els continguts treballats fins aquestes pàgines incloses).
- Hem treballat la dimensió literària de la llengua a través d'una activitat de comprensió audiovisual/oral sobre les Faules de Jean de La Fontaine i un vídeo sobre la biografia de l'autor. Aquí us deixo els enllaços:




Dijous, 12 de novembre de 2020


Avui a classe:

- Hem treballat les pàgines 70 i 71 del llibre.
- Hem fet una activitat de caire més artístic, heu dibuixat a la pissarra digital un episodi de la vostra vida i l'hem comentat fent ús de l'imparfait i/o el passé composé.
- Hem vist breument alguns apunts sobre l'accentuació en francès. Aquí teniu el vídeo per si algú el vol veure complet.




Dimarts, 10 de novembre de 2020


Avui a classe:

- Hem treballat les pàgines 68, 69 i 70 del llibre (fins l'exercici 4D inclòs).
- Hem explicat en què consistiran les dues últimes tasques avaluables:
Tasca oral: El proper 19 de novembre de 2020 jugarem al Qui est-ce? Per tal de poder avaluar les vostres interaccions, tots haureu de pensar en un personatge que creieu que els companys puguin conèixer, així com també preparar preguntes que fareu als vostres companys per endevinar el seu personatge. Preferentment un personatge del passat per poder fer servir l'imparfait.
Tasca escrita: Heu d'elaborar una redacció d'entre 8 i 15 línies en la que expliqueu una situació que us hagi resultat compromesa en el passat. L'últim dia d'entrega per aquesta tasca és el 26 de novembre de 2020.




Dijous, 5 de novembre de 2020


Avui a classe:

- Heu fet unes presentacions molt completes i enriquidores fent ús de l'imparfait.
- Hem acabat de treballar la Unité 3 a la pàgina 176 del llibre.
- Hem començat la Unité 4, treballant les pàgines 66 i 67 del llibre.

Hem presentat el Projecte de lectura i les tasques que heu d'entregar per a aquesta primera avaluació (dies 24 i 26 de novembre de 2020):

Lectura del llibre Le tour du monde en 80 jours (el podeu demanar a la professora deixant un dipòsit de 10€ que se us retornarà en tornar el llibre a final de curs)
Què he de llegir i entregar?
- Llegir les pàgines 4, 5 i 6 i respondre i entregar l'exercici de la pàgina 6.
- Llegir el capítol 1 del llibre i respondre i entregar les preguntes de les pàgines 12 - 15 (Atenció! No fareu les activitats que requereixin CD).
- Buscar 5 paraules que us resultin noves i que creieu que fareu servir sovint en francès, fer una frase amb cadascuna d'elles.
- Fer una síntesi/resum de cinc línies sobre el que heu llegit en aquest primer capítol.





Dimarts, 3 de novembre de 2020


Avui a classe:

- Hem treballat les pàgines 175 i 176 del llibre (de la 176 només l'A i el B).
- Hem posat èmfasi en la pronunciació de l'Imparfait, aquí us deixo l'enllaç al web que hem vist a classe. També hem recordat d'on prové l'arrel que fem servir quan conjuguem aquest temps verbal (de la 1a persona del plural del present d'indicatiu - nous).




Dijous, 29 d'octubre de 2020


Avui a classe:

- Hem continuat amb els exercicis de la pàgina 173. A la transcripció de l'exercici 2A hem subratllat els verbs en Imparfait i en Passé Composé.
- A més, hem fet l'exercici número 7 de la pàgina 174.




Dimarts, 27 d'octubre de 2020


Avui a classe:

- Hem resolt un dubte pendent sobre el verb DEVENIR i la seva pronunciació.
- Hem acabat de treballar les pàgines 62-63.
- He explicat les dues tasques avaluables de final d'unitat:
Tâche 1: Preparar breu presentació oral en la que haureu d'explicar com va viure algun fet històric algun familiar (si coneixeu ningú que hagi viscut cap esdeveniment històric podeu inventar). És important que feu servir els temps verbals del passat que hem vist a la unitat (Passé Composé i Imparfait), així com també les expressions temporals. La presentació la fareu a classe el proper 5 de novembre de 2020.
Tâche 2: Escollir un tòpic dels que proposa la Tâche 2 de la pàgina 64 i un lloc que us agradi i fer una redacció en la que expliqueu els canvis que ha patit al llarg dels anys aquella ciutat/país/municipi/regió en relació al tòpic escollit. La redacció ha de tenir entre 80 i 150 paraules com a màxim.
- Hem treballat també els exercicis 1A i 1B de la pàgina 173 i l'exercici 6 de la pàgina 174.



Dijous, 22 d'octubre de 2020


Avui a classe:

Avui hem començat la classe veient el tràiler d'una nova sèrie francesa anomenada La Révolution i que pot ser del vostre interès:
https://www.youtube.com/watch?v=IsxWB4IDTrs&t=1s

- També us he presentat un canal anomenat Arte en què podeu trobar documentals de temàtica molt diversa:

- Seguidament hem vist un vídeo explicatiu sobre tous/tout/toute/toutes:
https://www.youtube.com/watch?v=3fKevtvr9E8-

- Després, hem treballat les pàgines 61-63 del llibre, parant especial atenció a la fonètica i de nou als temps verbals.





Dimarts, 20 d'octubre de 2020


Avui a classe:

- Hem treballat les pàgines 59-61 (fins a l'apartat C, aquest no fet).
- Mitjançant els exercicis de la pàgina 61 hem posat molt d'èmfasi en les qüestions fonètiques. Aquí us deixo l'enllaç al web on hem vist dos sons francesos:


Dijous, 15 d'octubre de 2020


- Avui hem treballat les pàgines 58 i 59 del llibre. En aquestes se'ns presenten els Adjectifs indéfinis i els Pronoms indéfinis.

*Recordeu que en alguns casos els adjectius i els pronoms indefinits són la mateixa paraula: quan acompanyen a un nom són adjectius i quan el substitueixen, en canvi, s'anomenen pronoms.

Per repassar una mica aquests continguts hem vist el vídeo següent:

Ens queda pendent de corregir l'Ex.4 de la pàgina 59, és a dir, el darrer.




Dimarts, 13 d'octubre de 2020



- Avui hem revisat la diferència en l'us del Passé Composé i l'Imparfait a través dels següents exercicis:

- Seguidament, hem treballat les pàgines 56 i 57 del llibre. En aquestes, s'han introduït expressions temporals de continuïtat i discontinuïtat i hem treballat la coherencia temporal en el discurs a través de la Subordinada introduïda per Quand.

* Recordeu que teniu els écoutes que fem a classe al Cd que ve amb el llibre i que teniu les transcripcions dels écoutes al final del llibre.




Dijous, 8 d'octubre de 2020

Festiu




Dimarts, 6 d'octubre de 2020



- Avui hem fet una revisió de l'Imparfait de l'indicatif a través dels següents vídeos:

- Seguidament, hem comparat l'ús del Passé composé vs. Imparfait de l'indicatif amb el següent vídeo:


- I, hem continuat treballant amb els exercicis de la pàgina 55 del llibre.




Dijous, 1 d'octubre de 2020


- Avui hem treballat les pàgines 54 i 55 en les que s'introdueix l'explicació de l'Imparfait de l'indicatifaixí com expressions temporals que hem de tenir en compte al decidir quin temps verbal fem servir en el nostre discurs (present o passat).




Dimarts, 29 de setembre de 2020


- Avui hem començat a treballar amb el llibre. Aquest curs comencem amb la unitat 3 i concretament hem treballat les pàgines 49-53 (ambdues incloses).
En aquesta primera part de la unitat hem pogut treballar l'expressió oral a classe, així com també repassar alguns fets històrics importants.




Dijous, 24 de setembre de 2020



- Avui hem presentat alguns recursos útils per a l'estudi de la llengua francesa:

Dictionnaires et ressources

https://www.wordreference.com/

https://www.larousse.fr/

https://es.pons.com/traducci%C3%B3n/franc%C3%A9s-espa%C3%B1ol

 

https://www.lepointdufle.net

https://www.ressourcesfle.fr

 


- Seguidament, ens hem dividit en dos grups i als ordinadors hem après (alguns repassat) com fer servir Google Drive, Google Meets i com treballar tots junts i alhora sobre un mateix document de Google Docs. 


- A més a més,  individualment i també als ordinadors, hem fet els següents exercicis:

Instructions:

Juliette Gréco

1.      Regarder la vidéo suivante: https://www.youtube.com/watch?v=Zx6Rf13JcrY

2.       Rechercher des informations sur Juliette Gréco

3.       Écris dans ton cahier trois ou cinq phrases sur Juliette Gréco.

4.       Utiliser Internet pour auto-corriger votre écriture.

 

Quelques exercices à revoir

1.       Faire les exercices suivants: https://drive.google.com/file/d/1mR1KUbGfrC1FagOdTyzbM1lFOSlo7Y_2/view?usp=sharing

 

 Extra:

1.       Faire le quiz sur la francophonie: https://www.ressourcesfle.fr/activite-fle-a1-a2-prets-pour-le-quiz/

2.       Jeter un coup d'oeil  aux sections de grammaire de LE POINT DU FLE:

https://www.lepointdufle.net/p/apprendre_le_francais.htm

 Lequel vous est le plus útil?


- Finalment,  ens hem reunit tot el grup classe i hem practicat la comprensió oral de manera conjunta amb els écoutes següents:

Comprehension orale

https://www.lepointdufle.net/p/comprehensionaudio.htm#h

  • Comprendre une situation
  • Comprendre des annonces
  • Dialogue



Dimarts, 22 de setembre de 2020


Presentació del curs a les 19:00 hores


- Avui hem fet la presentació del curs. Aquí us deixo l'enllaç a la breu presentació en power point. Recordeu que tota l'informació general que hem revisat avui a classe està en l'apartat Fonctionnement d'aquest mateix blog.

- Seguidament, ens hem presentat i conegut tots una mica.

- La sessió inicial del curs s'ha acabat amb la visualització d'un fragment d'una simulació de l'examen DELF de certificació de nivell A2 de la llengua francesa. Aquí us deixo l'enllaç al vídeo que hem vist: