Français-2-tarda



Dilluns, 14 de juny de 2021

ÚLTIM DIA

1. Revisió de l'examen final del tercer trimestre

2. Entrega de notes i certificats:


Valoració del curs

En el següent enllaç (cliqueu a sobre) trobareu l'enquesta de valoració del curs i l'escola. Recordeu que és anònima i que resultarà de gran ajuda a l'escola per millorar aquells aspectes que faltin reforçar i per mantenir allò que hagi resultat un èxit.
Moltes gràcies per la col·laboració!



Dimecres, 9 de juny de 2021

Finalitzem visionat pel·lícula Les choristes.

Activitats post-visionat. Versen sobre la descripció de personatges.




Dilluns, 7 de juny de 2021

. . .




Dimecres, 2 de juny de 2021

Visionat pel·lícula Les choristes.

Activitats pre-visionat (cliqueu a sobre)

Bande annoncé en français (tràiler)



Dilluns, 31 de maig de 2021

. . .



Dimecres, 26 de maig de 2021

EXAMEN ORAL



Dilluns, 24 de maig de 2021

EXAMEN ÉCRIT


+Informació rellevant:

Properes dates avaluació continuada del 3r trimestre:

  • Projecte de lectura: 24/05/2021 Llegir capítols 4, 5 i 6, fer les activitats de final de capítol (activitats C4 , activitats C5 i activitats C6), buscar 5 paraules en total que t'hagin resultat noves i fer una frase amb cada una, fer UN resum de 5 línies del que heu llegit (només un resum).


Avaluació final - 3r trimestre:

EXAMEN ÉCRIT (24 de maig de 2021)
EXAMEN ORAL (26 de maig de 2021)




Dimecres, 19 de maig de 2021

Avui a classe:

- Hem fet els exercicis de revisió de la unitat 2 corresponents a l'Écoute.

- Heu acabat de fer la resta d'exercicis de repàs. Aquí trobareu els corrigés.



Dilluns, 17 de maig de 2021

Avui a classe:

- Heu fet les vostres segones exposicions avaluables del tercer trimestre.

- Hem acabat de veure l'Unité 2, tot treballant l'apartat de fonètica a la pàgina 45 i la comprensió escrita de les pàgines 46 i 47.

- Hem començat el repàs de la unitat 2 amb els exercicis del Cahier d'activités que heu de fer sense mirar la teoria (a mode de prova per comprovar que heu après). [Us penjaré les solucions en finalitzar la propera sessió].

EXTRA:

Cultura sobre la República francesa

Textes et compréhensions de l'oral


+Informació rellevant:

Properes dates avaluació continuada del 3r trimestre:

  • Redacció 2: 17/05/2021 - Tâche 2 pàgina 48 (entregar només text 8/15 línies) - Es fa a casa
  • Exposició 2: 17/05/2021 - Tâche 1 pàgina 48 (no entregar paper) - Es prepara a casa
  • Projecte de lectura: 24/05/2021 - Llegir capítols 4, 5 i 6, fer les activitats de final de capítol (activitats C4 , activitats C5 i activitats C6), buscar 5 paraules en total que t'hagin resultat noves i fer una frase amb cada una, fer UN resum de 5 línies del que heu llegit (només un resum).



Dimecres, 12 de maig de 2021

Avui a classe:

- Hem acabat l'exercici 7B de la pàgina 41 a la pissarra digital.

- Hem fet els exercicis 3, 4 i 5 de la pàgina 41.

- Hem treballat el vocabulari i algunes preposicions amb l'exercici 8A i 8B de la pàgina 42.

- Exercicis 1 - 3 de la pàgina 43, fets i corregits. Exercicis 8C, 8D i 9, no fets (no els farem).

- Hem treballat, com a repàs, el lèxic de la unitat amb tots els exercicis de la pàgina 44.




Dilluns, 10 de maig de 2021

Avui a classe:

- Hem fet un kahoot per recordar les comparatifs et les superlatifs.

- Hem vist el vocabulari dels exercicis 4D i 5C a les pàgines 38 i 39.

- Hem fet els exercicis 2 i 3 de la pàgina 39. L'écoute ha resultat bastant complicat.

- Hem treballat el pronom Y, tot fent els exercicis de la pàgina 40 i l'1 i el 2 de la pàgina 41.

- Hem treballat les preposicions de lloc amb els exercicis 7A i 7B de la pàgina 41.

- El proper dia continuarem repassant les preposicions a la pissarra digital!




Dimecres, 5 de maig de 2021

Avui a classe:

- Hem introduït l'ús de Les Comparatifs et les superlatifs:



- Hem treballat l'exercici 4A i 4B de la pàgina 38 i l'exercici 5A de la pàgina 39.

- Després d'haver vist el vídeo i llegit i utilitzat alguns exemples de les lectures, tot llegint els quadres 4C i 5B de les pàgines 38 i 39 sobre els comparatius i els superlatius, heu preparat una petita explicació sobre el seu ús i l'heu exposat als companys.

- Exercici 1, pg 39 (fet).



+Informació rellevant:

El proper 3 de maig de 2021 és FESTIU i no hi haurà classe





Dimecres, 28 d'abril de 2021

Avui a classe:

- Alguns heu fet la primera exposició avaluable del tercer trimestre; d'altres heu acabat els exercicis de repàs de la Unité 1 que teníeu pendents.

- Les persones que no vau poder assistir a la sessió de repàs de la Unité 1 podeu fer els exercicis a casa i autocorregir-vos-els AQUÍ.

- Hem treballat la comprensió oral i l'expressió oral mitjançant els exercicis de la pàgina 37 del llibre.




Dilluns, 26 d'abril de 2021

Avui a classe:

- Heu fet la primera redacció avaluable del tercer trimestre.

- Hem començat la Unité 2, tot treballant l'expressió i la comprensió oral, així com també el vocabulari sobre logement. Pàgines 34-36.




Dimecres, 21 d'abril de 2021

Avui a classe:

- Hem fet una prova sorpresa de repàs sobre els continguts de la Unité 1.




Dilluns, 19 d'abril de 2021

Avui a classe:

- Hem treballat Le lexique à la page 28.

- Hem treballat la fonètica i la prosòdia a la pàgina 29.

- Heu fet per escrit les activitats de comprensió i expressió escrita de les pàgines 30 i 31 juntament amb el llistat de vocabulari que heu elaborat a partir de la lectura del text La menuiserie aujourd'hui. (LES ACABAREM A CLASSE EL PROPER DIA)



Properes dates avaluació continuada del 3r trimestre:

  • Redacció 1: 26/04/2021
  • Exposició 1: 28/04/2021
  • Redacció 2: 10/05/2021
  • Exposició 2: 12/05/2021
  • Projecte de lectura: 24/05/2021 - Llegir capítols 4, 5 i 6, fer les activitats de final de capítol (activitats C4 , activitats C5 i activitats C6), buscar 5 paraules en total que t'hagin resultat noves i fer una frase amb cada una, fer UN resum de 5 línies del que heu llegit (només un resum).

ATENCIÓ! HEM AJORNAT LA REDACCIÓ-1 I L'EXPOSICIÓ-1 AL PROPER 26 I 28 D'ABRIL.

Tant la Redacció 1 com l'Exposició 1, es faran a classe i versaran sobre l'Unité 1 (l'apprentissage).




Dimecres, 14 d'abril de 2021

Avui a classe:

- Hem treballat a la pàgina 26 del llibre Comment donner son avis: exercicis 8A i 8B (comprensió escrita), 8C i 8D (debat oral).

- Vídeo sobre Donner son avis:



- Hem introduït els connectors de causa: exercici 9A i 9B.

- Vídeo sobre l'Expression de la cause (atenció, només els fragments corresponents als connectors que hem al llibre):


- Hem fet els exercicis 1, 2 i 3 de la pàgina 27 del llibre.




Dilluns, 12 d'abril de 2021

Avui a classe:

- Hem treballat la dimensió literària de la llengua, tot mirant un vídeo sobre Molière i escrivint una breu biografia:



- Hem fet un parell d'exercicis de repàs sobre els pronoms COD i COI que us enllaço a continuació:

Exercicis pronoms COD + Corrigés

Exercicis pronoms COI + Corrigés




Dimecres, 7 d'abril de 2021

Avui a classe:

- Hem revisat l'expressió de les emocions que vam treballar a la pàgina 24.

- Hem introduït els pronoms de complement d'objecte indirecte, tot repassant a la vegada els pronoms de complement d'objecte directe:



- Hem fet alguns exercicis del següent document (cliqueu sobre l'enllaç)

- Hem acabat de treballar els pronoms COI nous amb els exercicis 3 i 4 de la pàgina 25.

- Heu fet un petit intercanvi oral basat en l'exercici 7D de la pàgina 25.



+Informació rellevant:

Arreglat!: Consulteu AQUÍ les notes de final d'avaluació del segon trimestre. Recordeu que tornem el 7 d'abril de 2021.



BONNES VACANCES!


Dimecres, 24 de març de 2021

Avui a classe:

- Hem revisat l'examen final, oral i escrit.

- Hem vist un documental sobre la història de l'esquí:






Dilluns, 22 de març de 2021

Avui a classe:

- Hem treballat les pàgines 23 i 24 del llibre: hem revisat la Négation du passé composé i hem treballat també l'Expression des réactions et des émotions.

- Hem fet un exercici d'ampliació de vocabulari. Aquí us deixo el vídeo:




+Informació rellevant:

La Xerrada sobre ciberseguretat prevista pel proper 17 de març de 2021 queda ANUL·LADA.


Dimecres, 17 de març de 2021

Avui a classe:

- Hem llegit el text 3A i hem fet l'écoute 3B de la pàgina 21. A partir d'aquests hem continuat treballant sobre el tema de l'aprenentatge i hem introduït el passé composé que ja havíem treballat al primer trimestre.

- Heu treballat l'expressió escrita prenent com a referent el testimoni de l'Stéphanie dels exercicis anteriors i, tot seguit, heu preparat una petita exposició oral sobre "Els vostres aprenentatges i un canvi de vida fictici".

- Hem revisat la construcció del temps verbal Passé composé. Aquí us deixo el vídeo:



Hem repassat, a través de dos kahoots, els verbs que fan el passé composé amb l'auxiliar être i els que el fan amb l'avoir. També hem revisat la concordança en el cas dels verbs que utilitzen l'auxiliar être. Aquí us deixo els enllaços als kahoots:





Dilluns, 15 de març de 2021

Avui a classe:

- Hem començat la lliçó 1 del nou llibre tot treballant a les pàgines 18-20: le verbe apprendre et les expressions "c'est courageant, c'est décourageant, c'est un peu difficile..."

- Al llarg de la sessió hem treballat la comprensió lectora, la comprensió oral i l'expressió oral.



Dimecres, 10 de març de 2021

Examen orale - 2ème trimestre




Dilluns, 8 de març de 2021

Examen écrit - 2ème trimestre




Dimecres, 3 de març de 2021

Avui a classe:

- Hem fet un repàs amb un Kahoot (test-concurs) sobre els conceptes vists en les unitats 7 i 8. El podeu trobar en aquest enllaç: Entre nous 1 - Unités 7 et 8

- A més a més, hem fet alguns exercicis de repàs que us deixo enllaçats a continuació:

Comme sont-ils habillés?

https://jaimelefle.blogspot.com/2016/05/decrire-des-tenues.html

 Partitifs

https://www.tolearnfrench.com/exercises/exercise-french-2/exercise-french-24007.php

https://www.tolearnfrench.com/exercises/exercise-french-2/exercise-french-48991.php

 Impératif

https://francais.lingolia.com/es/gramatica/verbos/imperatif/ejercicios

https://www.tolearnfrench.com/exercises/exercise-french-1/exercise-french-183.php

Au restaurant (dialogues)

https://www.podcastfrancaisfacile.com/vocabulaire/au-restaurant-phrases-types.html

 Futur proche

https://www.tolearnfrench.com/exercises/exercise-french-2/exercise-french-12541.php

 Devoir  + il faut

https://francais.lingolia.com/fr/vocabulaire/mots-a-ne-pas-confondre/devoir-falloir/exercices

 Conjugation des verbes

Pouvoir, vouloir, devoir, aller




Dilluns, 1 de març de 2021

Avui a classe:

- Hem acabat de treballar la fonètica i la prosòdia franceses a la pàgina 151 del llibre.

- Hem fet una comprensió escrita i una comprensió oral sobre la unitat que trobareu a la pàgina 196 del cahier d'exercices.

- Ens hem endinsat en la dimensió cultural de la llengua tot comparant els àpats i hàbits relacionats amb el menjar dels francesos amb els nostres (pàgines 152 i 153).

- Hem repassat el present dels verbs avoir, aller, prendre i boire.




Dimecres, 24 de febrer de 2021

Avui a classe:

- Hem treballat les pàgines 150 i 151 (d'aquesta darrere només ex.1-3).

- Hem vist el següent vídeo sobre les voyelles nasales:



- Heu fet la segona exposició avaluable.



Dilluns, 22 de febrer de 2021

Avui a classe:

- Heu fet la segona redacció avaluable del segon trimestre.

- Hem repassat els continguts introduïts en la sessió anterior, tot fent la pàgina 195 del cahier d'exercices et la pàgina 150 du livre de l'éléve (jusqu'à l'exercise num. 4).




Dimecres, 17 de febrer de 2021

Avui a classe:

- Hem revisat els deures de les pàgines 193 i 194, tot repassant: les articles partitifs, les pronoms compléments d'objet direct, les expressions d'obligation personnelle et impersonnelle.

- Hem introduit Le Futur Proche que el trobareu a la pàgina 148 del llibre (tota feta). A més, hem fet l'exercici número 3 de la pàgina 149. Aquí us deixo el petit vídeo sobre el futur:



- Finalment, hem treballat l'expressió oral tot comentant Les espigolaires de Millet (Des gleneuses):


Ici, sur le site web du Musée d'Orsay à Paris, vous trouverez plus d'informations. 




Els propers dies 10 i 15 de febrer no hi haurà classe.


Dilluns, 8 de febrer de 2021

DEURES: p. 193 I 194

Avui a classe:

- Hem treballat les pàgines 146 i 147.

- Hem après diverses formes d'expressió d'obligació (personal i impersonal), hem vist alguns Adverbes de quantité i hem treballat com a extra els verbs de tercera conjugació vouloir i pouvoir molt semblants al devoir.

- Aquí us deixo el vídeo que hem vist a classe:


- També us deixo un vídeo i uns exercicis per ampliar per si us interessen:



Exercicis:

https://learningapps.org/display?v=pqy6yfkia16

https://learningapps.org/906412

https://www.lepointdufle.net/ressources_fle/present_devoir.htm





Dimecres, 3 de febrer de 2021

Avui a classe:

- Hem revisat el que vam fer a la sessió anterior mitjançant l'exercici 5B de la pàgina 144 i l'Écoute d'uns diàlegs que trobareu en el següent enllaç:

https://trainfrench.com/French/Vocabulaire/RepasNourriture.html

- Les Articles partitifs els hem revisat a través dels exercicis 1 i 2 de la pàgina 145.

- Hem treballat la comprensió audiovisual d'una situació quotidiana al mercat:

https://apprendre.tv5monde.com/fr/exercices/a1-debutant/le-marche?exercice=2

- Hem introduit Les Pronoms Compléments d'Objet Direct (COD) i hem fet els exercicis 6A, 6B, 3 i 4 de la pàgina 145.

- Finalment, hem treballat una comprensió escrita acompanyada d'un vídeo sobre Le premier Resto de Fastfood. Aquí us comparteixo l'enllaç al document de l'activitat.






Dilluns, 1 de febrer de 2021

Avui a classe:

- Hem acabat de treballar l'Écoute de la pàgina 143.

- Hem fet una comprensió escrita sobre Les repas:

https://www.podcastfrancaisfacile.com/podcast/les_repas.html

- Heu fet la vostra pròpia definició d'alguns àpats i l'hem compartida amb els companys.

- Hem treballat els exercicis A i B de la pàgina 144 sobre Les articles partitifs, a més hem vist un vídeo sobre això:


Hem treballat l'exercici 5.A de la pàgina 144 a partir del qual heu creat un diàleg propi entre Serveur et client.




Dimecres, 27 de gener de 2021

Avui a classe:

- Hem començat l'Unité 8 sobre Nourriture.

- Hem treballat les pàgines 140- 143 (d'aquesta darrere només els exercicis A i B).

- Aquí els dos vídeos que hem visionat:








Dilluns, 25 de gener de 2021

Aquí trobareu el document de la sessió d'avui amb tots els enllaços i exercicis fets a classe.

Hem dedicat la última part de la sessió (30') a fer la redacció avaluable.



Dimecres, 20 de gener de 2021

Aquí trobareu el document de la sessió d'avui en què hem parlat de la indústria de la moda i hem posat l'accent també en la fonètica i la prosòdia franceses.

En el mateix document trobareu material extra sobre un dubte que va sorgir a francès-2-matí quant als mots: ce, cet, cette, ces / celui, celle, ceux, celles / ça, ceci, cela.

Aquí us deixo els tràilers d'algunes sèries que hem comentat a classe:

Lupin


Marseille






Dilluns, 18 de gener de 2021

Aquí trobareu el document de la sessió d'avui sobre l'Impératif amb tots els enllaços, exercicis i correccions.

Properes tasques avaluables:

Redacció 1 - 25/01/2021 - La redacció versarà sobre dues fotografies. Una fotografia correspon a un home i una dona a la neu a l'hivern i l'altra correspon a un pare amb dues filles jugant a la platja a l'estiu. La tasca consistirà en descriure detalladament les dues fotografies (roba, estació de l'any, temps que fa...).

- Exposició 1- 27/01/2021 - Per a l'exposició, haureu de pensar en algun personatge conegut que vesteixi de forma singular (Ágatha Ruiz de la Prada, Lady Gaga...), haureu de descriure als companys el personatge triat i pensar en 3 consells que li donaríeu (3 oracions en imperatiu). 

+Informació rellevant:

Els propers dies 10 i 15 de febrer no hi haurà classe.






Dimecres, 13 de gener de 2021

Avui a classe:
- Hem revisat una mica més les Parties du corps:

- El company Jordi ens ha explicat la història de la cançó Jean petit qui danse:


- Hem repassat una part de la gramàtica vista fins al moment a la Unité 7, pàgines 130-131, mitjançant uns exercicis de producció escrita.
- Hem fet dues comprensions orals sobre Les Achats:




Dilluns, 11 de gener de 2021

Avui a classe:
- Hem treballat les activitats sobre la pel·lícula que vam veure el darrer dia, La famille Bélier.
- Hem dedicat la sessió a treballar i repassar el vocabulari vist fins al moment dins la Unité 7 (pg. 126, 127 i 129). Ho hem fet mitjançant dues lectures que us deixo a continuació:

https://lingua.com/es/frances/lectura/couleurs/

https://lingua.com/es/frances/lectura/les-quatres-saisons/

Així com també amb els exercicis de la pàgina 134.

- A més a més, hem revisat el vocabulari relacionat amb el cos, Parties du corps, mitjançant el joc del penjat que podeu trobar en el següent enllaç:

https://www.quia.com/hm/22757.html






Joyeux Noël


Recordeu que a l'espai virtual podeu treballar l'apartat Plus d'exercices per no perdre el contacte amb el francès durant aquestes festes.




Dilluns, 21 de desembre de 2020

Avui a classe:
- Hem vist la pel·lícula La família Bélier i hem fet alguna activitat sobre la mateixa.

- Planificació 2n trimestre:

Redacció 1 - 25/01/2021
Exposició 1- 27/01/2021
Redacció 2 - 22/02/2021
Exposició 2 - 24/02/2021

*Aquest trimestre les redaccions les fareu a classe en un temps limitat.

Projecte de lectura - 08/03/2021:
- Llegir Chapitre 2 del llibre de lectura i fer activitats.
- Llegir Chapitre 3 del llibre de lectura i fer activitats.
- Buscar 5 paraules que no coneixes i que creus que et seran útils i fer una frase amb cada una.
- Fer un resum de 5 línies del que ha passat als capítols 2 i 3 del llibre.



Dimecres, 16 de desembre de 2020

Avui a classe:
- Hem vist alguns vídeos sobre l'imperatiu:

Impératif

https://www.youtube.com/watch?v=I-FmDD5oDYg


Impératif - extra

https://www.youtube.com/watch?v=EDa3rPwEakM

- Hem vist un vídeo recordatori sobre roba:

https://www.youtube.com/watch?v=0b2mPELMTSQ

- Hem fet exercicis del cahier (pàgines verdes del vostre llibre) sobre l'imperatiu.




Dilluns, 14 de desembre de 2020


Avui a classe:
- Hem corregit l'examen que vareu fer de final d'avaluació del primer trimestre.
- Hem treballat la pàgina 133 del llibre, referent al temps verbal Imperatiu i l'exercici 1 de la pàgina 134.




Dimecres, 9 de desembre de 2020


Avui a classe:

- Us he parlat d'un bloc on podeu trobar tot tipus de dibuixos animats en francès: 
https://laformateca.com/2019/10/23/dibujos-animados-en-frances-para-ninos-y-adultos/

- Hem treballat les pàgines 129-132 del llibre.




Dilluns, 7 de desembre de 2020

Festiu



Atenció!

- El proper dilluns dia 7 és festiu, així que: À mercredi!
- Les notes d'examens i de l'avaluació final es publicaran la setmana del 14 al 18 de desembre de 2020.




Dimecres, 2 de desembre de 2020


Avaluació escrita i oral (companys que justificadament no l'havien pogut fer abans)




Dilluns, 30 de novembre de 2020


Avui a classe:

- Hem vist un vídeo amb uns petits consells per parlar com un francòfon.
- Hem treballat les pàgines 124-127 del llibre (fins a la lletra D, ni feta ni corregida).




Dimecres, 25 de novembre de 2020


Avaluació final 1r trimestre - Examen escrit




Dilluns, 23 de novembre de 2020


Avaluació final 1r trimestre - Examen oral 




Dimecres, 18 de novembre de 2020


Avui a classe:

- Heu fet les vostres presentacions orals.
- Hem explicat com serà l'avaluació de la propera setmana (dies 23 i 25 de novembre):
23 de novembre de 2020: Part oral (comprensió oral i l'expressió oral)
25 de novembre de 2020: Part escrita (comprensió escrita, expressió escrita i gramàtica i vocabulari)

- He explicat que l'expressió oral de l'examen constarà de dues parts. Una primera part en la que preparareu per parelles un diàleg sobre Habitudes. Una segona part en què fareu una presentació individual sobre qui sou i quins són els vostres coneixements i aptituds per a una oferta de feina fictícia. Per a aquesta segona part, se us atribuirà un rol/personatge (s'indicaran en l'examen les característiques del personatge que heu d'interpretar)
Exemple diàleg:
Exemple presentació individual:

- Hem continuat la sessió repassant amb vídeos i exercicis, que hem fet conjuntament, els continguts més rellevants de l'avaluació. A continuació trobareu tots els enllaços:

Verbs pronominals

Interrogacions en francès


Passé composé


Rien, jamais, pas encore...


Que ou qui




Dilluns, 16 de novembre de 2020


Avui a classe:

- Ens hem endinsat en una dimensió més literària de la llengua i hem fet una comprensió audiovisual sobre les faules de Jean de La Fontaine:
https://www.flevideo.com/fle_video_quiz_new.php?id=8156
- Seguidament hem vist un vídeo sobre la biografia de Jean de La Fontaine:
- Inspirats en el vídeo, hem redactat una breu biografia sobre l'autor.
- Hem comentat les característiques generals de les cartes de presentació i els currículums i hem vist que existeixen models en francès que ens poden ser de gran ajuda.
- Finalment, hem començat a repassar alguns continguts per a l'examen i hem fet un exercici sobre els verbs pronominals:



Dimecres, 11 de novembre de 2020


Avui a classe:

- Hem treballat les pàgines 187 i 188 del llibre, així com també les pàgines 120 i 121 de final d'unitat.
- Hem fet una lleuger repàs dels continguts més importants de les dues unitats treballades en aquesta primera avaluació del curs.




Dilluns, 9 de novembre de 2020


Avui a classe:

- Hem vist un vídeo sobre l'accentuació en francès que podeu veure aquí.
- Hem presentat el PROJECTE DE LECTURA i les tasques que heu d'entregar per aquesta primera avaluació (dies 23 i 25 de novembre de 2020):
Lectura del llibre Le reflet (el podeu demanar a la professora deixant un dipòsit de 10€ que se us retornarà en tornar el llibre a final de curs)
Què he de llegir i entregar?
> Respondre i entregar les preguntes prèvies a la lectura que es troben a les pàgines 3 i 4 del llibre.
> Llegir el capítol 1 del llibre i respondre i entregar les preguntes de la pàgina 11.
> Buscar 3 paraules que us resultin noves i que creieu que fareu servir sovint en francès, fer una frase amb cadascuna d'elles.
> Fer una síntesi/resum de tres línies sobre el que heu llegit en aquest primer capítol.

- Hem presentat les dues darreres tasques avaluables:
Expressió oral: Heu de preparar un breu anunci com el de la Tâche 1 a la pàgina 122 i el presentareu als companys el proper dia 18 de novembre de 2020
Expressió escrita: Heu d'escriure una petita autobiografia fent servir els temps verbals i les expressions treballats a la unitat. El darrer dia per entregar aquesta tasca serà el 25 de novembre.
- Hem treballat les pàgines 118, 119,185 i 186 del llibre.



Dimecres, 4 de novembre de 2020


Avui a classe:

- Hem treballat les pàgines 116-118 del llibre (fins al número 7 - no fet).
- També hem vist un vídeo complementari sobre les expressions de temps com Il y a i Depuis, entre d'altres:
https://www.youtube.com/watch?v=t3IzW5tjUZg




Dilluns, 2 de novembre de 2020


Avui a classe:

- Hem acabat els exercicis de la pàgina 113 i hem treballat les pàgines 114 i 115.
- Hem vist un vídeo complementari sobre les expressions de temps:
- Finalment, hem revisat els exercicis extra sobre que/qui. 




Dimecres, 28 d'octubre de 2020


Avui a classe:

- Els companys Jordi i Claudia han fet la presentació oral sobre la seva setmana ideal. Molt bona feina!
- Hem començat l'Unité 6 i hem treballat les pàgines 108-113 (de la 113 ens queden pendents de fer els exercicis 1, 2 i 3, el 4 sí que l'hem fet i corregit).

Exercicis extra Pronoms relatifs qui/que (opcionals):
 



Dilluns, 26 d'octubre de 2020



Avui a classe:


- Hem vist dos vídeos sobre l'ús de/du i hem fet un exercici sobre això mateix. Aquí teniu els enllaços:

Vídeos

https://www.youtube.com/watch?v=pMPaJN_TZBc&t=1s

https://www.youtube.com/watch?v=3uQypXPg-6A

Exercici

https://www.lepointdufle.net/ressources_fle/articles_negation4.htm#exercice


- Hem corregit els deures de les pàgines 183 i 184.

- Us he deixat 30' per preparar la tasca avaluable de final d'unitat Tâche 2.



Dimecres, 21 d'octubre de 2020


Avui a classe:


- Hem llegit les Tâches 1 et 2 (avaluables!) i hem concretat els detalls i dubtes.
- Hem treballat els exercicis de la Unité 5 del cahier d'exercicis (pàgines verdes de final del llibre). Concretament, pàgines 181-184.
*[Els Écoutes d'aquesta secció només els teniu a Internet a espacevirtuel.emdl.fr / Cal registrar-se per accedir-hi]
Deures: pg. 183 nº15 et 16A, pg.184 Compréhension des écrits: A et B.
- Hem vist el tràiler de la nova sèrie francesa La Révolution: https://www.youtube.com/watch?v=IsxWB4IDTrs



Exercicis opcionals - jour/journée, an/anée, matin/matinée...


Exercicis opcionals sobre Passé Composé:




Dilluns, 19 d'octubre de 2020



Avui a classe:


- Hem treballat les pàgines 102 i 103 (queda pendent l'apartat C de la pàgina 103). També hem treballat les pàgines 104 i 105.

- Aquí podeu veure el vídeo amb les diferències d'ús de soir/soirée, matin/matinée, jour/journée:

- Atenció! Llegiu-vos la pàgina 106, ja que aquestes activitats seran avaluables (només he posat data per la Tâche 1, es presentarà el proper dia 28). El dimecres dia 21 les explicaré a classe.



Dimecres, 14 d'octubre de 2020



Avui a classe:


- Hem treballat les pàgines 100 i 101 en les que hem tornat a veure els connectors temporals, hem treballat el Passé Composé i les seves diverses negacions.


- Per complementar els continguts sobre el Passé Composé hem vist els següent vídeo:


- A més a més, hem vist diverses fórmules i exemples per expressar la nostra opinió que poden enriquir el nostre discurs i que trobareu en el següent enllaç:




Dilluns, 12 d'octubre de 2020

Festiu




Dimecres, 7 d'octubre de 2020



Avui a classe:


- Hem vist alguns vídeos sobre dubtes que van sorgir en la sessió anterior:

De/du: 

Pronunciació:

https://www.youtube.com/watch?v=TX7nqsJqnU4 (només de 01:04 a 3:54)

https://www.youtube.com/watch?v=oAPbCAhI-s0



- Hem fet uns exercicis extres per repassar el present d'indicatiu que trobareu en el següent enllaç:

- Hem treballat les pàgines 98-100 (fins l'exercici 11A inclòs) en les que hem vist els adverbis de freqüència, alguns verbs irregulars i hem introduït alguns connectors temporals.




Dilluns, 5 d'octubre de 2020



Avui a classe:


- Hem treballat les pàgines 97 i 98 (fins l'exercici 8B inclòs). En aquestes pàgines hem vist el verbs pronominals, el temps present i hem introduït la formulació de preguntes sobre el temps i/o la freqüència.

- A més a més, hem fet un repàs del Présent de l'Indicatif dels verbs regulars i hem recordat que hi ha molts verbs irregulars que hem d'aprendre a conjugar per si sols ja que no segueixen la norma habitual.

Aquí teniu un enllaç d'interès al repàs del present d'indicatiu:




Dimecres, 30 de setembre de 2020



Avui a classe:


- Hem començat la unitat 5. Hem treballat les pàgines 91-96 (ambdues incloses).

- A més a més, hem repassat el present d'indicatiu dels verbs être, avoir i faire.



Dilluns, 28 de setembre de 2020


Avui a classe:


- Hem vist per primera vegada com treballarem amb el llibre. Concretament, hem fet les pàgines 65-69 de la unitat 4. A través d'aquestes, hem treballat al voltant del tòpic La Famille.

Aquí us deixo els enllaços sobre l'argot Verlan i l'enllaç a l'activitat d'omplir buits de la cançó de Jacques Brel que hem escoltat:

Verlan: https://youtu.be/ZBLo_y0LX5A

Jaqcques Brel:
https://www.letras.com/jacques-brel/5766/traduccion.html



Dimecres, 23 de setembre de 2020


Avui a classe:


- Hem presentat algunes eines molt útils en l'aprenentatge del francès: tres diccionaris i dos webs amb diverses activitats interessants. També hem parlat del Traductor de Google i com fer-lo servir.

  • Diccionaris:
https://www.larousse.fr/
https://es.pons.com/traducci%C3%B3n/franc%C3%A9s-espa%C3%B1ol
https://www.wordreference.com/

Recordeu que el Larousse té un conjugador verbal molt visual i que Wordreference inclou fòrums de discussió on podeu resoldre dubtes.

  • Webs:
https://www.ressourcesfle.fr/

https://www.lepointdufle.net/

  • Traductor de Google:

El traductor és una molt bona eina, però quan aprenem idiomes és important que no en fem un mal ús o un ús abusiu. És especialment important no fer-lo servir quan haguem de fer una redacció. Per què? Perquè aleshores el cervell no està produint ni reproduint per ell mateix allò que hem d'aprendre (amb molta pràctica). En canvi, he suggerit que el podeu fer servir per comprovar els vostres textos i autocorregir-vos (sempre tenint en compte que el traductor no és infal·lible i que pot equivocar-se).
  • Apps:

Els companys han comentat que una bona aplicació per al mòbil és Duolingo. Es tracta d'una app molt divertida que permet treballar les diverses competències de la llengua.



- Hem fet una breu lectura en veu alta i comentat el vocabulari:






- Hem fet un petit escrit presentant-nos i l'hem lliurat a la professora.



- Hem passat a la sala d'ordinadors per:

  • Conèixer què era Google Meets i assabentar-nos de com assistir a una classe virtual.

  • Conèixer què era Google Drive i aprendre a penjar els deures a la carpeta virtual que ens ha compartit la professora (Francès 2 tarda).

  • Aprendre que podem generar un document conjunt (dins la carpeta compartida) amb Google Docs en què participem tots els alumnes de classe alhora.


- Finalment, hem aprofitat per conèixer les webs presentades a l'inici de classe i hem fet un petit Quiz sobre la francofonia:

També, individualment, hem revisat els diversos aspectes de gramàtica a https://www.lepointdufle.net/p/apprendre_le_francais.htm i hem explicat als companys en veu alta quin punt gramatical considerem que hem de treballar més.



 


Dilluns, 21 de setembre de 2020


Presentació del curs a les 18:00 hores


- Avui hem fet la presentació del curs. Aquí us deixo l'enllaç a la breu presentació en power point. Recordeu que tota l'informació general que hem revisat avui a classe està en l'apartat Fonctionnement d'aquest mateix blog.

- Seguidament, ens hem presentat i conegut tots una mica.

- La sessió inicial del curs s'ha acabat amb la visualització d'un fragment d'una simulació de l'examen DELF de certificació de nivell A1 de la llengua francesa. Aquí us deixo l'enllaç al vídeo que hem vist, i un altre vídeo extra com a exemple del DELF-A2: